Mit támogat az, aki a gyermekek tanulási nehézségeinek leküzdését célzó program mellé áll? Elsősorban esélyt ad a hátrányból indulóknak, hogy eredményesebben fejlődhessenek, ami hozzájárul egy jobb életminőség kialakításához, ugyanakkor általánosabban szemlélve a társadalom szempontjából is pozitív hozadékai lesznek. A Rákosy Glass ügyvezető tulajdonosa, Rákosy Eszter nemrég ünnepélyes keretek között vehette át az Alkalmazott Oktatástan oklevelét, melyet a gyermekek tanulási nehézségeinek leküzdését célzó program bronz fokozatú támogatójaként érdemelt ki. Az oktatás bronz fokozatú támogatója 1 000 000 forinttal vagy ennek megfelelő értékű munkával támogatja a nemes ügyet.
Emellett Eszter „örökbe fogadta” az első osztályos magyar tantárgyat is, melynek ezáltal a védnökévé vált. Mint elmondta, azért választotta éppen ezt a tantárgyat, mert meggyőződése szerint az iskolai élet kezdetén formálódik ki a gyermekek tanuláshoz és az élethez való későbbi hozzáállása, így különösen fontos ebben az időszakban megfelelő támogatást nyújtani számukra.
Az Alkalmazott Oktatástan tanulásmódszertani tanfolyamokat tart tanulóknak, diákoknak, illetve haladó korrepetitori eszközöket és módszereket ad át tanfolyamokon tanároknak, szülőknek. Hisznek abban, hogy a helyes, hatékony tanulási módszertan elsajátításával könnyebbé és egyszerűbbé válik a tanulási folyamat, a diák megérti és megjegyzi a tananyagot, meglátja az összefüggéseket, könnyebben érvényesül az iskolában, és később a munkahelyén is.

Megnyugtató szakértői segítség: van kitől segítséget kérni
A korai sikerek vagy kudarcok hosszú távú hatással lehetnek az önbizalomra, a tanulási motivációra és az élethez való általános hozzáállásra. Az Alkalmazott Oktatástan a fejlesztést a gyermekek speciális igényeinek és egyéni képességeik figyelembevételével biztosítja, hogy ezáltal a lehető legeredményesebben lehessen elősegíteni a fejlődésüket. A tanulási képességek fejlesztésének korai megkezdése kulcsfontosságú, hiszen sok pozitív következménnyel jár együtt.
Ha a gyermek sikeresen kezdi az iskolát
Erős önbizalom kialakulása. Ha a gyermek úgy érzi, képes megfelelni az iskolai elvárásoknak, magabiztosabb lesz, és bátrabban vállal új kihívásokat.
Pozitív tanulási attitűd. A kezdeti sikerek megerősítik benne, hogy érdemes tanulni, így motiváltabbá válik a tudás megszerzésében.
Jobb szociális kapcsolatok. A sikeres gyerekek gyakran könnyebben beilleszkednek, mert magabiztosabbak, ami elősegíti a társas kapcsolatok fejlődését is.
Kognitív és érzelmi fejlődés. A tananyag elsajátítása és a képességek fejlődése pozitívan hat az értelmi és érzelmi intelligenciára is.
Hosszú távú tanulmányi előnyök. Aki jó alapokat szerez az első években, könnyebben boldogul később is, mert rendelkezik azokkal az ismeretekkel, képességekkel és készségekkel, amelyekre tud építeni, ezeket tovább tudja fejleszteni.
Ha a gyermek már korán lemarad
Az önbizalom csökkenése. Ha nem sikerül megfelelnie az elvárásoknak, könnyen kialakulhat benne a „nem vagyok elég jó” érzése, ami visszavetheti a fejlődését.
A tanulási kedv csökkenése. A sikertelenség gyakran vezet motivációvesztéshez, a tanulás kellemetlenné válhat.
Magatartási problémák. A frusztráció és kudarcélmények miatt gyakoribb lehet a visszahúzódás vagy éppen az agresszió, dacos viselkedés.
Tanulmányi hátrányok halmozódása. A korai hiányosságokat nehéz később pótolni, és egyre nő a különbség a társaihoz képest.
Negatív önkép és szorongás. Az ismétlődő kudarcok hatására kialakulhat szorongás, iskolafóbia, sőt tanulási zavar is megjelenhet.
A sikeres iskolakezdés alapvető az egész iskolai pályafutásra nézve. A gyermekek megfelelő támogatása ebben az időszakban nemcsak a tanulmányi eredményekre, hanem az egész személyiségfejlődésükre is pozitívan hat.
A folyamatos segítség csak folyamatos erőforrások meglétével képzelhető el. Rákosy Eszter ezért is döntött úgy, hogy támogatni fogja az Alkalmazott Oktatástan munkáját, hozzájárulva ahhoz, hogy minél többen tudjanak eredményesen tanulni, és minél többen tudják megvalósítani céljaikat.